10 manieren om het risico op kanker te verlagen

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer een derde van de meest voorkomende vormen van kanker te voorkomen zijn door je voedingspatroon en je manier van leven te veranderen.

  • Val zo veel mogelijk af zonder ondergewicht te krijgen. Gewichtstoename, overgewicht en extreem overgewicht verhogen het risico op een aantal vormen van kanker, waaronder darm- , borst- , prostaat- , alvleesklier- , baarmoeder- , nier- , galblaas- , slokdarm- en eierstokkanker.
  • Beweeg elke dag minstens 30 minuten. Bewegen verlaagt het risico op karteldarm- , baarmoeder- en borstkanker. Naarmate je conditie verbetert, probeer dan elke dag 60 minuten of langer matig intensief te bewegen of 30 minuten of langer zwaar intensief te bewegen.
  • Vermijd suikerhoudende dranken en beperk de consumptie van voedingsmiddelen die veel calorieën bevatten. Voedingsmiddelen die veel vetten, toegevoegde suikers en/of weinig vezels bevatten, zoals veel fastfoodproducten, kant-en-klaarmaaltijden en fris- en energiedrankjes, kom je snel aan, waardoor je een hoger risico loopt op kanker.

orange

  • Zorg voor een gevarieerder voedingspatroon, zodat je voldoende groenten, fruit, volle granen en peulen binnenkrijgt.
  • Beperk het eten van rood vlees (zoals rund- , varkens- en lamsvlees) en vermijd bewerkt vlees.
  • Drink zo min mogelijk alcohol. Mannen kunnen de consumptie van alcohol het beste beperken tot twee glazen per dag en vrouwen tot één glas per dag.
  • Beperk het gebruik van zout en vermijd beschimmelde granen en ontbijtgranen. Beperk het eten van bewerkt voedsel waar zout aan is toegevoegd, zodat je niet meer dan 2,4 gram zout per dag binnenkrijgt. Eet bovendien geen beschimmelde ontbijtgranen of peulvruchten.
  • Probeer, indien mogelijk, alle benodigde voedingsstoffen die bescherming bieden tegen kanker uit je voeding te halen, zodat je geen voedingssupplementen hoeft te gebruiken.
  • Moeders kunnen het beste de eerste 6 maanden alleen borstvoeding geven en daarna overgaan op andere voeding. Baby’s die borstvoeding krijgen, krijgen als kind of als ouder minder vaak overgewicht.
  • Na de behandeling krijgen mensen die kanker hebben overwonnen het advies om de aanbevelingen voor het voorkomen van kanker op te volgen. Dus het is aan te raden de aanbevelingen van je dokter of gezondheidsexpert voor een gezond voedingspatroon, een gezond gewicht en voldoende beweging op te volgen.

Facebook bericht voedingspatroon om kanker te voorkomen 11

Author: Wendy B.

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Blaaskanker, blog, Borstkanker, Darmkanker, Dieet, eetgewoontes verandering, kanker, Nierkanker, Prostaatkanker, Voeding nieuws met de tags , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *