100 gezondheidstips 21 / 30

  1. Junk Food betekent letterlijk ‘nutteloos’. Het heeft geen enkele positieve uitwerking op je lichaam. Het bevat veel zout, calorieën en chemische toevoegingen om het een beetje smakelijk te krijgen. Fruit en groentes zijn veel beter als snacks.
  2. Verminder het gebruik van suiker in je warme en koude dranken tot je uiteindelijk geheel zonder kunt. Kristalsuiker bevat vitamines noch mineralen; ook bruine suiker bevat maar heel weinig van de juiste voedingsstoffen. Suiker en honing worden opgeslagen in het lichaam als vetten, en zijn ook nog eens slecht voor je gebit.
  3. Geef in plaats van snoep en andere zoetigheden fruit en speelgoed als kadootjes aan kinderen. Kinderen zullen later deze beloningen met goede zaken associëren, en kan een belangrijke rol spelen in de natuurlijke opvatting dat gezond voedsel ook daadwerkelijk beter is voor je lichaam. Het is belangrijk al zo vroeg mogelijk te beginnen met het bijbrengen van een gezonde levensstijl.
  4. Het is belangrijk voorzichtig te zijn met hoeveel je eet. Hiervoor is het handig al van te voren te weten wat er in je voedingspakket aanwezig is aan stoffen en hoeveel je daarvan nodig hebt. Kleine verpakkingen kunnen best wel eens voor meer dan één persoon bedoeld zijn
  5. Eet meer vis. Witte vis bevat weinig vet, terwijl vette vis bijvoorbeeld veel omega 3 vetten bevat. Deze vetten zijn onverzadigd en nauwelijks in andere voedingswaren terug te vinden. Het werkt tegen hoge cholesterolwaarden en is goed voor het hart
  6. Als je niet van vis houdt, kun je voor je omega 3 ook terecht bij lijnzaad, of lijnzaadolie. Deze is verkrijgbaar in de betere speciaalzaken, en eens per week te nuttigen als vervanging van vette vis
  7. Ben voorzichtig met wat je koopt in de supermarkt; een aantrekkelijk voedingspakket dat prijzig is hoeft niet perse een gezond pakket te zijn. Reclames kunnen zeer overtuigend overkomen, maar je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt. Eigen kennis van wat nodig, nuttig, aanwezig en gezond is, is van groot belang.
  8. Bij een allergie is het belangrijk te weten wat het allergeen is, oftewel de stof waar je allergisch voor bent, zoals stof, geuren, pollen, rook, dieren. Probeer er achter te komen waarvoor je mogelijk allergisch bent, en , heel logisch natuurlijk, probeer die te vermijden
  9. Volg een eliminatie dieet als je vermoedt dat je voor bepaalde voedingsstoffen allergisch bent. Doe dit geleidelijk door telkens een bepaalde stof voor 2 tot 4 weken weg te laten; om het daarna weer in tegenovergestelde wijze toe te voegen aan je dieet om te zien of er allergische symptomen optreden.
  10. De beste manier om allergische reactie te voorkomen is het vermijden van de allergenen. Controleer de verpakkingen op de samenstellingen van voedsel om te zien of jouw specifieke allergeen aanwezig is. Met name toevoegingen op het gebied van voedsel behoud en smaakversterkers kunnen allergische reacties opwekken. Om die reden is het beter meer vers en onbewerkt voedsel te nemen.

Author: Ruud

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, blog, News, Tipvandedag, Voeding nieuws met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *