100 Voedingstips

Deze dvd helpt je om gezonder te leven, want ze telt liefst meer dan 100 voedingstips.
Een aantal daarvan worden gepresenteerd door Fara Bellinga, die u misschien kent van  SlankenFit.tv  Leuk en leerzaam is ook de kennisquiz, gepresenteerd door
Vivian Reijs. Vivian is niet alleen een bekende tv-presentatrice, ze heeft ook haar eigen gezondheidssite, vivonline.nl.

Gun je gezin deze dvd met honderd tips en antwoorden op al je eet- en drinkvragen. Dat zijn evenzoveel cadeautjes aan je dierbaren om samen een gezond eetpatroon te ontwikkelen!

Inhoudsopgave

Hoofdstuk 1: Wat écht helpt tegen dorst? Waardevol water. Waarom je je drankje met zorg moet kiezen? En de zon, schijnt die echt vitamines?

Hoofdstuk 2: Wat kun je doen tegen stress? Welk fruit heeft hart voor je hart? Hoe doorbreek je eetgewoontes? Eten dat je beter kunt mijden. Moet je nou meer of juist minder melkproducten?

Hoofdstuk 3: Wat is een goede regelmaat om te eten? Waar begin je je dag mee? Steeds hetzelfde eten of beter variëren? Bord vol of beter afmeten? Die slechte tussendoortjes, hoe vermijd je die?

Hoofdstuk 4: Zijn lightproducten eigenlijk gezond? Waarmee kun je je koelkast het beste vullen? Gezond snoepen kan best. Waar is vers fruit goed voor? Calorieën en  lichaamsgewicht.

Hoofdstuk 5: Hoe lang het duurt om gewoontes te veranderen. Hoeveel maaltijden per dag moet je eten, en welke portie is voor jou geschikt? Alternatieven voor zout en peper zijn niet flauw. Hoe kun je meer genieten?

Hoofdstuk 6: Zijn vetzuren goed of slecht? Een alternatief voor margarine. Wat is nou dat metabolisme? Wat is goed om toe te voegen aan je maaltijd? Van welk vet kun je beter zo min mogelijk nemen?

Hoofdstuk 7: Hoe krijg je dat cholesterol omlaag? Waarmee ga je overgewicht tegen? Diëten die je beter niet kunt volgen. Waarom kiezen voor seizoenproducten?

Hoofdstuk 8: Wat helpt om je stress te kalmeren? Waarom is het goed om je koffie-consumptie te beperken? Fruit is niet op élk moment goed. En waarom je zou kiezen voor onbewerkt eten.

Hoofdstuk 9: Lekkere trek kun je voorkomen. Is het beter om langzaam te eten? Waarom goede restaurants onderzoeken? Hoe zit het met vetpercentage? Kant- en klaar maaltijden zijn handig, maar ook verstandig? Deel je maaltijd met een vriend of vriendin.

Hoofdstuk 10: Wat is slecht voor je darmflora? Waar is Biogarde goed voor? Wat is een manier om kwaaltjes te verhelpen? Hoe kun je calorieën beter verbranden? Hoeveel glazen water kun je het beste drinken per dag?

Hoofdstuk 11: Wat zijn eigenlijk koolhydraten? Hoe kun je je energie verhogen? Welke producten kun je beter vermijden? Is Aziatisch eten gezond? Waarom zijn pittige maaltijden goed?

Hoofdstuk 12: Het effect van voeding op vermoeidheid. Waarom vers eten? Zijn groente en fruit wel zo goed? Hoeveel multivitaminen kun je het beste innemen? Wat je na het eten beter niet kunt doen.

Hoofdstuk 13: Wat zijn goede vetzuren? Wat is een gezonde bron van vet? Hoe kom je van je buikvet af? Wanneer je het beste kunt stoppen met eten. Waarom zou je inzicht willen in wat je eet?

Hoofdstuk 14: Hoe lang moet je wachten voor het opscheppen van een volgende portie? Hoe voorkom je slapeloosheid? Wat is een goede regelmaat om te eten?

Hoofdstuk 15: Voeding die stress verhoogt, bestaat die? Waar krijg je energie van? En waar champignons goed voor zijn.

Hoofdstuk 16: Wat is voedingsintolerantie? Waar je op moet letten in de supermarkt. Waarom is het goed om de voedseletiketten te lezen? Kant- en klaar maaltijd of zelf koken, de balans.

Hoofdstuk 17: Hoe kom je aan bloedarmoede? Wat is een goed voorgerecht? Hoe zit dat met die eeuwige ‘vitamines en mineralen’? Waarom is het goed om zeegroenten te eten?

Hoofdstuk 18: Wat zijn essentiële suikers? Waarom het goed is om hele vruchten te eten. Welk fruit houdt dokters op afstand? En hoe je je immuunsysteem kunt  ondersteunen.

Hoofdstuk 19: Wat is de relatie tussen voedingsmiddelen en je huid? Waar je je bloed mee kunt zuiveren. Hoe kun je je geheugen stimuleren? Sterkere botten kweek je zelf. Wat broccoli voor je kan doen.

Hoofdstuk 20: Zijn eiwitten slecht? Waarmee kun je je aandacht verbeteren? Waarom kiezen voor mager vlees? Waarom je de bekwaamheid van je diëtist even moet checken?

Hoofdstuk 21: Het effect van voeding op je haargroei0. Hoe je je huid kunt verlichten. Waarom kiezen voor biologisch voedsel? Waar stimuleer je kankerwerende enzymen mee? De goede gaven van gember.

Hoofdstuk 22: Essentiële aminozuren zijn niet alleen een moeilijk woord. Waarom zijn bonen goed en waarom zijn vezels belangrijk? Meergranen zijn meer dan een reclameterm. Waar kun je wit meel beter mee vervangen?

Hoofdstuk 23: Waarom het verstandig is om je mond te houden tijdens het eten. Groene thee of toch koffie? Water of frisdrank? Waarom wortels zo goed zijn. En: hoe houd je in hemelsnaam een dieet vol?