5-stappenplan om af te vallen

Stappenplan om écht af te vallen 

Starten met afvallen kan alleen als je überhaupt weet welk traject te volgen. Waarschijnlijk heeft iedereen wel enig idee over hoe het beste af te vallen, maar vage plannen leiden in de praktijk zelden tot nooit tot een succes. Om daadwerkelijk af te vallen heb je een goed doordacht plan nodig. Vandaar dat je in dit artikel een 5-stappenplan krijgt aangereikt om succesvol te beginnen met afvallen.

Voordat de stappen worden toegelicht willen we u wellicht het belangrijkste handvat aanreiken.
Producten welke er daadwerkelijk voor zorgen dat u gemakkelijk kan
afvallen, en welke u echt gaan helpen.
In de Starterkit van Slimafvallen zijn namelijk producten opgenomen welke het proces vergemakkelijken.
Deze producten zijn veelal op eiwitbasis gebaseerd en bevatten minder koolhydraten en vetten, binnen 1-2 weken ziet u al écht resultaat! Dus niet uzelf uithongeren, hele dagen sporten en één kilo kwijt geraken, nee wanneer u dit dieet volgt kunt u maar lieftst enkele kilo’s per week kwijtraken.

Een greep uit de producten welke de Starterkit bevat;
* Milkshakes, 7 verschillende smaken ( o.a. Caramel, Banaan & Chocolade)
* Maaltijden, 7 verschillende smaken (o.a. Chili, Pannenkoekjes zalm & Omelet tuinkruiden)
* Pasta’s, 4 soorten (2x Tagliatelle, 3x Rijst, 1x Penne, 1x Fusilli)
* Dranken, 6 soorten (o.a. Sinaasappel, Mango & Ice Coffee)

In het pakket zitten verder nog Soepen, Brood, een Shakebeker & Pudding.

Stap 1: Hoe afvallen?

Raar maar waar: Deze stap naar succesvol afvallen wordt vaak volledig overgeslagen. Mensen bedenken dat ze willen afvallen en gaan vervolgens direct van start, zonder hier goed over na te denken.
Eigenlijk is dat best wel vreemd. Als je een huis wilt gaan bouwen, dan begin je immers toch ook niet direct een muur te metselen?
Een goed plan is van essentieel belang naar succesvol afvallen, omdat het de kans van slagen aanzienlijk vergroot.
Neem dus serieus de tijd om na te denken over de vraag: hoe ga ik afvallen? Ook al klinkt dit een beetje vreemd.
Enkele voorbeelden zijn: Gezonder gaan eten, minder eten, meer bewegen en/of een specifiek dieet volgen.
Kijk eens rond op de website en internet in zijn algemeen, en je komt vast tal ideeën tegen om succesvol af te slanken.

Stap 2: Maak een specifiek plan om af te vallen

Als je eenmaal een globaal idee hebt hoe je je gewichtsverlies wilt bewerkstelligen, dan ben je er nog niet. Probeer dit zo ver mogelijk te specificeren, dit werkt echt beter. Zet je dieetstrategie bij voorkeur op papier en neem er de tijd voor.
Stel, je wilt afvallen door minder te gaan eten, schrijf dan op hoeveel minder je wilt gaan eten, en hoe je dit wilt bewerkstelligen.
Wil je bijvoorbeeld anders gaan eten? Of kleinere porties opscheppen? Of allebei? Na stap 2 ben je klaar om te beginnen met afvallen en kun je dus echt aan de slag…

Stap 3: Beginnen met afvallen

Oké, je weet hoe je wilt afvallen… Je hebt een specifiek plan… Waar wacht je nog op? Begin het liefst zo snel als mogelijk met afvallen, en ga er echt voor de volle 100% voor. Onthoud dat er nooit een ideaal moment is om te beginnen met afvallen. Er is altijd wel een verjaardag, feestje of uitje wat roet in het eten kan gooien, wacht dus niet te lang op het “perfecte moment”. Sterker nog, begin direct en zie het als compensatie voor eventuele eetfestijnen die nog gepland staan.

Stap 4: Vorderingen monitoren

Als je eenmaal aan het afvallen bent, dan kan het je waarschijnlijk niet snel genoeg gaan. Veel mensen die op dieet zijn, staan dagelijks (of zelfs meerdere keren per dag!) op de weegschaal. Het heeft echter totaal geen zin om je vorderingen op die manier te monitoren. Als je wilt afvallen, dan wil je waarschijnlijk blijvend gewicht verliezen en om precies te zijn je lichaamsvetpercentage verminderen. Er zijn echter tal van aspecten die van invloed zijn op je gewicht. Je lichaamsvet zorgt natuurlijk voor gewicht, maar je gewicht kan ook tijdelijk hoger zijn door toedoen van vocht vasthouden, een volle maag, obstipatie en ga zo maar door. Het heeft dus helemaal geen zin om je continu te focussen op je exacte gewicht. Tuurlijk, je wilt kilo’s verliezen, maar dat kost nu eenmaal tijd. Weeg je bij voorkeur eenmaal per week en hecht niet te veel waarde aan dat exacte cijfertje op de weegschaal. Als je aan het afvallen bent, dan ben je goed bezig. Vroeg of laat zal dat ook te zien zijn op de weegschaal.

Er zijn overigens tal van manieren om je vorderingen te monitoren. Houd een dieetdagboek bij en noteer wat je dagelijks eet, gebruik een meetlint om je lichaamsomtrek te meten en kijk kritisch in de spiegel om te zien of je al strakker in je vel zit.

Stap 5: Omgaan met tegenslag & gemotiveerd blijven

Na verloop van tijd is het voornamelijk belangrijk om gemotiveerd te blijven en je dieet echt vol te houden. Zie eventuele tegenslag nooit als reden om te stoppen met afvallen, maar juist als reden om door te gaan en beter je best te doen! Iedereen heeft wel eens een mindere week, maar pak het afvallen dan weer even fanatiek op alsof je net begint met afvallen… Op die manier zit je snel weer terug op het juiste spoor.

Author: Stefan Rooyackers

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, blog, Dieet met de tags , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *