Afvaltips voor starters

Het is wel mogelijk om op een gezonde manier toch snel af te vallen. Daarvoor hebben we wat tips samengesteld.

Als je ooit geprobeerd hebt af te vallen weet je hoe moeilijk het kan zijn. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende diëten beschikbaar dat he erg moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden. De meeste mensen komen aan over een langere periode en merken het niet echt totdat het een kilo of vijf wordt. Het probleem is meestal dat vaak gedacht wordt dat het afvallen nog wel een keer komt en dat het dan wel even snel wordt gedaan. Helaas werkt dat in de praktijk bijna nooit. Het is wel mogelijk om op een gezonde manier toch snel af te vallen. Daarvoor hebben we wat tips samengesteld.

 

Beginnen met afvallen, eet meer dan wat je nu al eet.

Klinkt raar of niet? Maar het is echt waar, als je wil afvallen zul je meer moeten eten. Dat betekent echter niet dat je 2 of 3 keer per dag jezelf mag volproppen. Waar we hier op doelen is dat je 5 tot 6 keer per dag kleinere maaltijden eet. Ongeveer om de drie uur. Door dit te doen gaat je stofwisseling harder werken en wordt er ook meer vet verbrand.

 

Beweeg zoveel mogelijk als je begint met afvallen.

Het maakt niet uit wat je doet. Ook traplopen, schoonmaken of in de tuin werken telt mee. Alles is beter dan niets doen! Ga een blokje om, of ga eens op de fiets de stad in of op visite. Alle kleine beetjes helpen. Als je liever niet heel de dag in beweging bent raden we je aan om ‘s ochtends voor je ontbijt te gaan wandelen, fietsen of joggen. Omdat er geen voedsel in je maag is zal je lichaam opgeslagen vet verbranden voor de benodigde energie. Denk niet dat je ‘s ochtends kunt trainen en vervolgens de hele dag jezelf kunt uithongeren om de werking van deze truc te verbeteren. Je doet je lichaam zo meer schade toe dan iets anders.

 

Zoek een afslankplan dat bij je past om het starten met afvallen te laten slagen.

Zoek een goed programma dat bij je past en je gemotiveerd houdt. Een dieet wat niets te raden over laat een waarin alles tot in de puntjes is vastgelegd werkt vaak erg goed. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je je exact aan het dieet houdt. Veel mensen hebben het liefst dat wordt beschreven wat, hoeveel en wanneer iets gegeten of gedronken mag worden.

Author: Stefan Rooyackers

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, Algemeen, blog met de tags , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *