Boekreview: ‘Antikanker’

★★★★★

Ons lichaam produceert voortdurend beschadigde cellen. Niet iedereen krijgt echter kanker. Genetische factoren spelen in ten hoogste 15 procent van de gevallen een rol, het overgrote deel heeft te maken met onze levenswijze. Hoe komt het dat borst-, darm- en prostaatkanker in het Westen veel vaker voorkomen dan in Azië? En dat bij Japanners die zich in het Westen vestigen prostaatkanker op den duur even vaak voorkomt als bij ons? Kennelijk is er iets in de levenswijze van Aziaten dat voorkomt dat microtumoren tot ontwikkeling komen. Voormalig arts David Servan-Schreiber zouden we verschillende bijdragen kunnen leveren aan het voorkomen van kanker.

‘Antikanker’ is een echte eye-opener hoe je respectvol met je eigen lichaam (en tevens je eigen leven) om kunt gaan. Het boek is rijkelijk voorzien met persoonlijke verhalen en de schrijfwijze is respectvol naar de mensen voor wie en over wie dit boek verhaalt. Daarnaast is het goed onderbouwd en zeer goed leesbaar, met een vriendelijke stijl. Pluspunten zijn de presentie van de bijzonderheden die de schrijver meemaakte en door de schat aan gegevens die de mogelijkheid bieden om je leven en dus je gezondheid drastisch te veranderen.

Kanker is een diagnose die helaas velen krijgen. In dit geval een arts, die daarmee ook opeens patiënt werd. Vanuit zijn deskundigheid begon hij een zoektocht naar antwoorden. Dit boek is daar het naslagwerk van. Dit boek is een must voor allen, en niet alleen voor kankerpatiënten die hun gezondheid willen verbeteren.

Wil je meer weten over gezondheid? Bezoek dan onze gezondheidsacademie

Author: Youri

Dit bericht is geplaatst in blog, Boekreviews met de tags , , , , , , , , . Bookmark de permalink.