Dieetwijzer, eetgewoontes verandering, Weight Watchers

Weight Watchers

Wat is het?

Het Weight Watchers programma draait om het verstandig vermageren in groepsverband. Als je de cursus volgt kom je wekelijks bijeen met ongeveer 25 andere cursisten en helpt een opgeleide coach om de mensen hun streefgewicht te bereiken.  afb 7        

Uitleg:

Cursussen

De cursussen vinden wekelijks plaats, en de deelnemers worden gewogen en er is elke week een thema. De cursist is ook altijd zelf succesvol afgevallen met de Weight Watchers methode.

Elke week is er ruimte voor discussie over het onderwerp van die week en wordt er advies gegeven over dit thema. Het is aan jezelf wat je laat zien tijdens deze bijeenkomsten. Je kan actief meedoen met de discussies maar je kan ook aandachtig luisteren en toekijken, het is maar net hoe jij bent en wat jij wilt. Voorbeelden van onderwerpen zijn: uit eten gaan, gezonde keuzes maken, beweging en eetaanvallen. Na de eerste cursus heeft elke deelnemer een persoonlijk gesprek met de coach zodat de coach alles rustig kan uitleggen en er vragen gesteld kunnen worden.

Stichting-gezondheid-online

 

 

 

 

 

 


Na de eerste bijeenkomst krijg je een eetwijzer, een weekplanner, maaltijden en kooktips mee naar huis. Daarnaast krijg je na elke bijeenkomst de informatie en adviezen met betrekking tot het onderwerp mee op papier.

Weight Watchers Online

Ook kan men ervoor kiezen een online Weight Watchers cursus te volgen. De cursus biedt oplossingen voor moeilijke situaties, kent 600 recepten, meer dan 50 work-out demo’s, heeft programma’s om je gewichtsverlies bij te houden en om je eet- en beweeggewoontes te meten.

 

shutterstock_FC00091

 

 

 

 


Het ProPoints Plan

Weight Watchers maakt gebruik van het ProPoints plan wat inhoud dat ze deelnemers laten kennis maken met voedingsmiddelen die lang een verzadigd gevoel geven. Daarnaast is het doel om deelnemers te leren omgaan met verleidingen en moeilijke situaties. Tijdens het ProPoints plan word elke voedingsmiddel wat een persoon inneemt omgezet in ‘ProPoints’, en er is een bepaalde hoeveelheid van deze punten die je binnen mag krijgen per dag. Het komt erop neer dat je alles mag eten, maar punten moet tellen. Jouw ‘budget’ wordt berekend bij aanmelding door een Weight Watchers coach. Als jij je aan je budget houdt, val je één kilo per week af. Weight Watchers biedt hierbij lijsten aan met daarbij producten met bijbehorende punten. Ook speelt beweging een grote rol in het programma, er wordt veel aandacht aan besteedt. En als je beweegt krijg je meer punten.

shutterstock_FC00052

Voor- en nadelen:

shutterstock_FC00049 Een groot voordeel aan dit dieet is dat eigenlijk met alles rekening is gehouden. Er wordt gekeken naar voeding én beweging, je krijgt menu’s, tips, producten, er zijn groepsbijeenkomsten, je kan ervaringen delen, je hebt een coach, als je geen tijd hebt voor de bijeenkomsten kan je een online cursus volgen enzovoorts. Je kunt ook zelf bepalen of je een actieve rol speelt in de bijeenkomsten of niet. Ook ben je erg vrij in wat je eet, als je maar punten telt. Als je beweegt krijg je meer punten, wat ook erg kan motiveren.  

 

 

Een nadeel is dat er wel veel tijd en aandacht in gaat zitten, dit moet je er wel voor over hebben. Ook kan het voor sommige mensen een grote stap zijn om gewichtsproblemen te bespreken in een groep.

Ervaringen en recensies:

Wat zeggen mensen nu over het Weight Watchers dieet? Hieronder vind je een aantal recensies die willekeurig van het internet gehaald zijn. Zo krijgt u hopelijk een beeld van hoe mensen dit dieet hebben ervaren.

“Het hele gezin kan mee eten, die kunnen gewoon opscheppen wat ze willen en jij houdt je aan je punten. De recepten zijn erg lekker en je kunt ze gebruiken voor heerlijke ontspannende dinertjes met vrienden of familie, niemand die merkt dat het weight watchers dieet recepten zijn.”

“Ik ben super tevreden. De website is fijn, je ondersteunt elkaar. Als ik het een keer moeilijk had ging ik schrijven. Dit had ik van te voren nooit bedacht maar het hielp echt. Het lijkt wel of je andere Weight Watchers gebruikers kent en je verbonden voelt. Dat helpt echt!”

“Weight Watchers is een prijzige methode, maar het werkt. Je valt geleidelijk af en je leert een nieuwe manier van eten aan. Wat ik wel af en toe heb, is dat mijn gewicht soms minder snel minder wordt, terwijl ik het programma gewoon blijf volgen. Dit noemen ze bij Weight Watchers een plateau. Dan is het zaak om toch door te zetten en dan kom je er na een paar weken wel weer uit!”

“Het is een dure en tijdrovende methode. Op lange termijn voor mij niet goed vol te houden, omdat ik een druk gezin heb en echt geen zin heb om levenslang apart voor mezelf te koken en eten. En dat punten tellen… ik kan het niet meer opbrengen.”

“Valkuil is dat als je vergeet je punten te noteren dan neig je sneller over je dag totaal heen te gaan. Verder vind ik het een goed dieet. Je leert jezelf aan om betere keuzes te maken. Ik wil dit nog wel een paar maanden volhouden.”

“Prima, je mag alles. Het was in het begin best schrikken als je jouw normale portie opschept op de weeg- schaal. Dit is gewoon bewust worden van wat je eet.”

“Je kan alles eten, maar met mate. Maak keuzes. Prettig vond ik dat je gewoon met het gezin kan mee eten.”

 

Memo - Block

 

 

 

 

 

 

Een andere vorm van eetgewoontes verandering?
Hieronder volgt een overzicht van de meest bekende en meest gebruikte soorten eetgewoontes veranderingen met een uitleg, recensies en nog wat specifieke voor- en nadelen.
Klik op een van de onderstaande programma’s voor een verder uitleg.

Sonja Bakker
SLINC

Deze informatie van het dieetprogramma is tot stand gekomen door onze werkboek. Werkboeken zijn verkrijgbaar wanneer u een aankoop doet op onze site. Bij een aankoop van een van onze gezondheid Dvd’s ontvangt u de werkboek als bonusmateriaal. Bestel uw Dvd afvallen dus nu in onze webshop en daarbij helpt u niet uzelf maar tegelijkertijd ook heel Nederland. Bedankt voor uw bijdrage!

Author: Frence Pinxteren

Related Post

Dit bericht is geplaatst in afslanken, afvallen, Afvaltips, blog, Dieet, dieetprogramma, dieetwijzer, Gezondheid, Overgewicht, Weight watchers, werkboek met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *