Dieetwijzer, Koolhydraatarme Diëten, South Beach Dieet

South Beach dieet

shutterstock_042

 

 

 

 

 

 

 

Wat is het?

Volgens de oprichter van het South Beach dieet is het South Beach Dieet geen dieet, maar een manier van leven die ervoor zorgt dat mensen hun overtollig gewicht blijvend kwijtraken.

Uitleg:

Er zijn verschillende boeken geschreven over het South Beach Dieet:Writing

•Het South beach dieet – Arthur Agatston
•Het South beach dieet, goede vetten goede koolhydraten – Arthur Agatston
•Het South beach dieet, optimaal effect – Arthur Agatston
•Het South beach dieet, kookboek – Arthur Agatston

 

 

Het South Beach Dieet maakt gebruik van drie fases:

– Fase 1. Dit is de ontwenningfase, wat betekent dat de deelnemer leert ‘af te kicken’ van producten met slechte koolhydraten zoals wit brood, koek en snoep. Ook valt men in deze fase veel af. De fase duurt twee weken en deelnemers mogen alleen de volgende producten eten: mager vlees, magere vis, magere kaas, magere melk en groentes. In deze fase zou je tussen de 3.5 en 6 kilo afvallen.

– Fase 2. Het is de bedoeling dat deze fase wordt volgehouden totdat alle overtollige kilo’s eraf zijn. Het voedingspatroon van fase één wordt aangehouden maar men mag ook weer fruit en  volkorenproducten eten. In deze fase zou je tussen de 0,5 en 1 kilo per week afvallen. Deze fase moet worden volgehouden tot alle overtollige kilo’s eraf zijn.

– Fase 3. Deze fase draait om het gewichtsbehoud. Men wordt aangeleerd drie maaltijden per dag te nuttigen die verzadigend genoeg zijn om zonder tussendoortjes te leven.  Op de website van het South Beach Dieet zijn beweegadviezen te vinden en er is een pagina die veelgestelde vragen beantwoord.

Voor- en nadelen:

Een voordeel aan dit dieet is dat er geadviseerd wordt veel groentes te eten. Daarnaast is er aandacht besteedt aan het belang van bewegen.

 

Salade verte de nos jardins

 

 

 

 

 

 

Een aantal nadelen vindt men terug in de eerste fase, hier ontbreken fruit en vezels. Ook is deze fase moeilijk toepasbaar in het dagelijks leven omdat het zo beperkt is. Aan de andere kant, deze duurt maar twee weken.

Ervaringen & Recensies:

Wat zeggen mensen nu over het South Beach Dieet? Hieronder vind je een aantal recensies die willekeurig van het internet gehaald zijn. Zo krijgt u hopelijk een beeld van hoe mensen dit dieet hebben ervaren.

“Je wordt steeds creatiever met de producten die goed voor je zijn. En je gaat meer de breedte in met de verschillende groentes die je eet. Ik ben van plan mijn eetpatroon van voorheen niet meer op te pakken, maar gezonder te blijven eten.”

“Een aanrader voor iedereen, die lekker, gevarieerd en een gezonde levensstijl wil. Soms wel even zoeken naar de juiste producten, maar dat is met alles wat nieuw voor je is.”

“Het is al lang geleden dat die 3kg er zo gemakkelijk afgingen! Heb al veel geprobeerd maar dit is het eenvoudigst en snelst! Hoop met fase twee nog 5kg te kunnen verliezen en dan uiteindelijk op gewicht te blijven!”

“Ik vind het alleen moeilijk om zoveel tijd te steken in het eten bereiden,dat lukt niet overal. Maar ben nog steeds supergemotiveerd terwijl ik bij elk ander dieet al afgehaakt zou zijn. Denk dat ik dit eetpatroon makkelijk de rest van mijn leven volhoudt.”

“Ik vind het een duur dieet omdat je steeds groente en allerlei verse producten in huis moet halen en dat je alles moet plannen en klaar moet maken voor je naar je werk gaat (salades enz.). Dit is een dieet voor kantoor medewerkers en niet voor staalwerkers zoals ik. Maar na al die moeite ben ik blij dat ik eraan begonnen ben.’’

“Heb een paar jaar eerder dit dieet met veel succes gevolgd en kon het daarna lange tijd goed vol houden in fase drie. Het is even omschakelen en discipline handhaven, maar dat is bij elk dieet het geval.” “Ik zit nog maar in fase 1, je moet dan heel veel laten staan, maar toch mag je nogal wat eten waar je genoeg van binnen kan krijgen. Ik vind het wel lastig om creatief te zijn qua gerechten. En je moet er ook bij nadenken wat je op het werk meeneemt, omdat je de gerechten daar niet makkelijk kan klaarmaken. Maar ik vind het tot nu toe een heel goed dieet!”
Memo - Block

Een andere vorm van Koolhydraatarme Diëten?
Hieronder volgt een overzicht van de meest bekende en meest gebruikte soorten koolhydraatarme diëten met een uitleg, recensies en nog wat specifieke voor- en nadelen.
Klik op een van de onderstaande programma’s voor een verder uitleg.

Het Montignac Dieet
Atkins Dieet
Dr. Frank

Deze informatie van het dieetprogramma is tot stand gekomen door onze werkboek. Werkboeken zijn verkrijgbaar wanneer u een aankoop doet op onze site. Bij een aankoop van een van onze gezondheid Dvd’s ontvangt u de werkboek als bonusmateriaal.
Bestel uw Dvd afvallen dus nu in onze webshop en daarbij helpt u niet uzelf maar tegelijkertijd ook heel Nederland. Bedankt voor uw bijdrage!

Author: Frence Pinxteren

Related Post

Dit bericht is geplaatst in afslanken, afvallen, Afvaltips, blog, Dieet, dieetprogramma, dieetwijzer, Gezondheid, koolhydraatarme diëten, Overgewicht, South Beach Dieet, werkboek met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *