Dieetwijzer, Koolhydraatarme Diëten

Koolhydraatarme diëten

Een andere categorie diëten zijn de koolhydraatarme diëten. Deze richten zich er vooral op zo min  mogelijk koolhydraten in te nemen, omdat deze ons dik maken. Tevens richten de meeste van deze  theorieën zich op het scheiden van ‘goede koolhydraten’ en ‘slechte koolhydraten’.

Wheat field at sunset

Voor- en nadelen

Voordelen:
•Specifieke weekmenu’s
•Toegankelijk: vaak alleen een boek aanschaffen
•Tevens bij de meeste ook online begeleiding mogelijk

shutterstock_028

Nadelen:
•Vaak wetenschappelijk niet onderbouwd
•Oppassen voor tekort vitamines

Wanneer men een koolhydraatarm dieet gaat volgen, hoeft meestal alleen een boek aangeschaft te worden. Het is dus erg toegankelijk. Deze boeken staan vaak vol met specifieke weekmenu’s. En het verkoopt geen producten, het verkoopt een methode, je blijft dus gewoon zelf koken. Dit kan voor sommigen een groot voordeel zijn… of juist een nadeel! Wel zijn de meeste theorieën achter deze diëten niet wetenschappelijk onderbouwd. Dit is natuurlijk wel even iets om over na te denken. U kunt altijd een arts raadplegen om te vragen of het verstandig is een koolhydraatarm dieet te volgen, deze kijkt ook naar uw persoonlijke situatie. Daarnaast wordt vaak gewaarschuwd voor een tekort aan voedingsstoffen die deelnemers van een koolhydraatarm dieet binnenkrijgen. Ook hier is het dus raadzaam om een arts te raadplegen voor professioneel advies.

shutterstock_040

Spreekt koolhydraatarme diëten u aan?
Hieronder volgt een overzicht van de meest bekende en meest gebruikte soorten koolhydraatarme diëten met een uitleg, recensies en nog wat specifieke voor- en nadelen.
Klik op een van de onderstaande programma’s voor een verder uitleg.

Het Montignac Dieet
Atkins Dieet
South Beach Dieet
Dr. Frank

Deze informatie van het dieetprogramma is tot stand gekomen door onze werkboek. Werkboeken zijn verkrijgbaar wanneer u een aankoop doet op onze site. Bij een aankoop van een van onze gezondheid Dvd’s ontvangt u de werkboek als bonusmateriaal.
Bestel uw Dvd afvallen dus nu in onze webshop en daarbij helpt u niet uzelf maar tegelijkertijd ook heel Nederland. Bedankt voor uw bijdrage!

Author: Frence Pinxteren

Dit bericht is geplaatst in afslanken, afvallen, Afvaltips, Atkins dieet, blog, Dieet, dieetprogramma, dieetwijzer, Dr frank dieet, Dr. Frank, Gezondheid, koolhydraatarme diëten, Montignac Dieet, Overgewicht, South Beach Dieet, werkboek met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.