Dieetwijzer, Maaltijdvervangers

Maaltijdvervangers

Maaltijdvervangers zijn bepaalde producten die gebruikt worden om gewicht te verliezen. Deze producten zijn meestal caloriearm en worden gebruikt om normale maaltijden te vervangen.  Maaltijdvervangers bevatten (meestal) alle benodigde voedingsstoffen, maar dan moet je de  vervangers wel op de juiste manier nuttigen (dit verschilt per merk). Maaltijdvervangers bestaan in veel verschillende vormen: soepen, repen, puddingen, shakes en kant- en klare avondmaaltijden.

Stichting-gezondheid-dieet

Voor en nadelen

Voor maaltijdvervangers zijn gemeenschappelijke voor- en nadelen te benoemen.

Voordelen:
•Snel gewichtsverlies
•Er zitten genoeg voedingsstoffen in de vervangers
•Redelijk goedkoop (vaak ongeveer even duur als gewone maaltijden)

Stichting-gezondheid-tijd

Nadelen:
•Je kan vaak niet hetzelfde eten als anderen
•Vaak smaken de vervangers zeer zoet
•Vaak is er weinig variatie in de vervangers

Voordelen van deze methode zijn dus dat je snel gewicht verliest, je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en het vaak redelijk goedkoop is. Wel is het waarschijnlijk moeilijk om lang vol te houden omdat de vervangers vaak zoet en weinig gevarieerd zijn.

shutterstock_FC00039

Spreekt maaltijdvervangers je aan?
Hieronder volgt een overzicht van de meest bekende en meest gebruikte soorten maaltijd vervangers met een uitleg, recensies en nog wat specifieke voor- en nadelen.
Klik op een van de onderstaande programma’s voor een verder uitleg.

Het Cambridge-dieet
Herbalife
Modifast
Weight Care

Deze informatie van het dieetprogramma is tot stand gekomen door onze werkboek. Werkboeken zijn verkrijgbaar wanneer u een aankoop doet op onze site. Bij een aankoop van een van onze gezondheid Dvd’s ontvangt u de werkboek als bonusmateriaal.
Bestel uw Dvd afvallen dus nu in onze webshop en daarbij helpt u niet uzelf maar tegelijkertijd ook heel Nederland. Bedankt voor uw bijdrage!

Author: Frence Pinxteren

Dit bericht is geplaatst in afvallen, blog, Cambridge Dieet, Dieet, dieetprogramma, dieetwijzer, Herbalife, maaltijdvervangers, Modifast, Overgewicht, Weight Care, werkboek met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.