Een goed begin van 2012.

Nu de laatste oliebollen zijn opgegeten kunnen we aan de goede voornemens beginnen.

Gezond eten en goed voor jezelf zorgen is altijd een goed voornemen. Het is daar ook een mooie tijd voor, na een maand van overvloed mag het best een maandje wat rustiger aan.

Voor degene die een heel aantal kilo’s willen afvallen is dit het begin van een zoektocht naar een gezondere en actievere manier van leven.

Zie er de voordelen van in en geniet over een maandje van het gevoel dat die broek echt een stuk losser zit. Het resultaat dat je behaald is toch een stuk meer waard dan ongezond en vet eten.

 

Voor iedereen dus tijd om aan de slag te gaan, maar waar te beginnen?

  • Het eerst wat we moeten doen is matigen. Matigen met de calorierijke tussendoortjes. Eet tussendoor liever een stuk fruit of neem wat rauwkost. Dit scheelt niet alleen een hoop calorieën maar je gaat ook een stuk beter voor je lichaam zorgen omdat je producten eet waar veel vitaminen, mineralen en vezels in zitten. Deze zijn allemaal nodig voor een goede werking van en balans in het lichaam.

 

Je kan met fruit lekker variëren, seizoensproducten zijn altijd vers, voordelig en volop te koop, geef hier de voorkeur aan. Je kan van verschillende soorten fruit ook een fruitsalade maken, dit is voor kinderen ook erg lekker.

 

Om gezond te blijven en af te slanken is groente eten ook heel belangrijk. Groenten eten we eigenlijk altijd bij de warme maaltijd. Nu moeten we 200 gram, maar nog liever 300 gram groenten per dag eten. Dit is een grote hoeveelheid en als je dit allemaal bij het diner moet eten heb je een bord vol met groenten. We hebben dus meer groente nodig dan die in die ene maaltijd zit.

  • Een makkelijke oplossing is om groenten die je rauw kan eten in de koelkast te hebben. Mijn favorieten zijn: geraspte worteltjes, komkommer, snoep tomaatjes of paprika. Het knabbelt lekker weg en je hebt al snel 100 gram rauwkost gegeten.
  • Je kan ook een lekkere rauwkost salade maken en er een paar dagen van genieten. Even iets meer werk maar wel erg lekker.
  • Ook het maken van een mager groenten soepje is een goede oplossing. Lekker, makkelijk en een goede opkikker rond een uur of vier. Met een pannetje in de koelkast is het even opwarmen in de magnetron en je hebt weer een gezond, lekker en calorie arm tussendoortje.

 

Heb je na het lezen van dit blog ook zo’n zin om weer lekker gezond te gaan doen. Kies dan als tussendoortje voor groenten en fruit.

 

Op de site van Rotterdam Slank  staan 2 lekkere recepten.

 

Groet,

Judith Poot

Gewichtsconsulente

Author: Stefan Rooyackers

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, blog, Recepten, Voeding nieuws met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *