‘Goedkope’ supermarkten als Aldi en Lidl verkopen kwalitatief goede producten

Dit is gebleken uit een onderzoek van de Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop.  De organisatie bekeek 21 testen van de afgelopen vijf jaar. Wanneer het om smaaktesten ging scoorden A-merken en huismerken ongeveer even hoog. Producten van de Aldi en Lidl werden in België in vergelijking met huismerken van de Carrefour en Delhaize qua smaak minder gewaardeerd.

Test-Aankoop ging ook kijken naar de samenstelling, voedingswaarde en etikettering van de producten. Producten van de Aldi en Lidl scoorden op deze punten beter dan de huismerken en A-merken. Ook verkopen de discounters minder producten die niet ‘door de beugel’ kunnen. Ongeveer 8 % procent van de producten krijgt een dergelijke classificatie. Terwijl bij de A-merken dit percentage het dubbele is.

De conclusie uit het onderzoek was dus dat de producten van bijvoorbeeld Aldi en Lidl kwalitatief zeker even goed of zelfs beter zijn dan A-merken of huismerken van andere supermarkten. Ook de smaak is meestal niet verkeerd.

 

Bron: Hillen J. (2012, 18 januari) ‘Smaak en voedingswaarde producten Aldi en Lidl evengoed als A-merk’ [Web Log post] gelezen op http://www.voedingnu.nl/smaak-en-voedingswaarde-producten-aldi-en-lidl.166272.lynkx

Author: Stefan Rooyackers

Related Post

Dit bericht is geplaatst in blog, News, Voeding nieuws met de tags , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *