Onzeker op de weegschaal?

Onzeker op de weegschaal?

Je staat ervoor… je neemt de stap…. kijkt naar beneden…. en kijkt wat de weegschaal aangeeft. Maar weet jij wat het gewicht voor jou betekent? Wil jij weten of je wel of niet aan overgewicht leid of wil je weten of j een gezond gewicht hebt? Dan kan je gebruik maken van de BMI-index.

BMI-index

Om dit te berekenen meet je jouw gewicht in kilogram en deel dit vervolgens door jouWiskundige formule voor het berekenen van jouw BMI lengte in meters in het kwadraat. Uit deze formule rolt dan een waarde. Deze waarde kan je indexeren en kan je vervolgens kijken of je leidt aan overgewicht. Voor mensen met veel spiermassa, kan dit een verkeerd resultaat geven, aangezien deze massa zwaarder is dan vetmassa. Een middel om toch erachter te komen of je leidt aan overgewicht zonder een vertekend beeld te krijgen, kan je ook je buikomtrek

afvallen 1

opmeten. De grens voor mannen ligt bij een omtrek van 94 centimeter en bij vrouwen 80 centimeter. Kom je daar toch boven en behoort jou BMI ook tot de categorie overgewicht, dan weet je dus zeker dat je leidt aan overgewicht.

Ik heb overgewicht en nu?

Je bent van plan om af te vallen maar je weet niet hoe. Een aanrader is dan om systematische methodes te gebruiken. Het is natuurlijk niet handig om zomaar een sportschool of voedingspatroon aan te nemen zonder een plan van aanpak. Een grote factor voor succesvol afvallen is het stellen van doelen. Hiervoor biedt de SMART formule een heldere richtlijn om goede doelstellingen op te maken. In de dvd van Stichting Gezondheid over afvallen wordt getoond hoe je dit moet aanpakken en worden meer methodes besproken.

Enkele tips

-Ga nooit liggen als je kunt zitten, dit is beter voor je spijsvertering.

-Weeg jezelf voordat je gaat sporten maar doe dit niet elke dag.

-Om gewicht te verliezen moet je op zijn minst 4 dagen in de week, 30 minuten sporten/bewegen.

Wanneer je niet leidt aan overgewicht is het een hele klus om dit zo te houden wanneer je steeds ouder wordt. Uit statistieken blijkt dat de leeftijdsgroep van 30 jaar en ouder de grootste aantallen nieuwe gevallen van overgewicht kent. Dus ook al leidt je niet aan overgewicht, zijn deze tips toch handig om dit te behouden.

Meer weten over de SMART-methode? Advies krijgen over de juiste plan van aanpak bij het afvallen? Alle afslanktips op een rijtje?

Bekijk dan nu onze gezondheid Dvd training over afvallen. Te verkrijgen op de pagina van afvallen.

Voorproefje:

Geschreven door Frence Pinxteren

Author: leroy

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, blog, Dieet, Overgewicht met de tags , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *