Over ons

‘En hoe gaat het met jou?’ Het is vaak het eerste dat we vragen als we andere mensen tegenkomen. Door de drukte van het dagelijks leven zijn de antwoorden vaak niet erg verschillend: ‘ach, het gaat wel’ of ‘zijn gangetje.’ Maar gelukkig hebben we allemaal onze gezondheid nog!

Zie daar de spil waar het in ons leven om draait; onze gezondheid. Zonder een goede gezondheid is zowel de invulling als de beleving van ons bestaan een stuk minder. Daarom doen tegenwoordig steeds meer mensen er van alles aan om in ieder geval dàt aspect zo goed mogelijk te onderhouden. Althans, we doen een poging, want de verleidingen van de hedendaagse consumptiemaatschappij zijn maar al te vaak te groot en leiden ertoe dat we helemaal niet zo verstandig omgaan met het schip waarmee we deze wereld bevaren; ons lichaam!
Daardoor bevinden we ons in een constante wisselwerking van: goed of slecht , hart of verstand, verleiding of beheersing, een appel of een frikandel met mayonaise, en vooral beginnen of voortdurend uitstellen.

Juist om dat laatste een beetje te vergemakkelijken is Stichting Gezondheid opgericht. Een organisatie bedoelt om juist dàt begin naar een goede gezondheid wat eenvoudiger te maken. We doen dit met behulp van online video’s waar op een duidelijke, niet al te ingewikkelde manier uitleg wordt gegeven over een bepaald aspect van gezondheid, bijvoorbeeld: afvallenburn-out, of stoppen met roken.

Deze video’s zijn ook te verkrijgen als fysieke dvd’s. Hierop wordt je geïnformeerd, krijg je tips en geven we je een startpunt waar je mee verder kunt. Op deze manier worden we verantwoordelijk gesteld voor onze eigen handelswijze en kunnen we stoppen met anderen de schuld geven van onze gezondheidskwesties. Je wordt bewuster van je gedrag en zo groeit de motivatie tot succes!

Naast de verspreiding van deze dvd’s –waarvan de opbrengst gebruikt wordt om nieuwe dvd’s met een volgend thema te maken- zouden we als Stichting Gezondheid niet alleen als startpunt willen fungeren. We willen ook dienen als kruispunt en ontmoetingspunt voor mensen die verstand of ervaring hebben met allerlei gezondheidskwesties.

Dit doen we door de mogelijkheid te bieden tot het schrijven van blogs, door eenieder die daar behoefte aan heeft. In deze blogs mag je alles schrijven wat betrekking heeft tot gezondheid; je mag jouw kennis en ervaringen delen, tips geven of doorverwijzen naar andere behulpzame sites. Zoals gezegd willen we als startpunt dienen van waaruit mensen zelf de beste oplossingen gaan zoeken voor hun problemen. Door deze handelwijze hopen we een wisselwerking te creëren tussen de Stichting en zoveel mogelijk anderen die iets bij willen dragen op het gebied van gezondheid.

Door middel van onze video’s, blogs maar ook social media als; Twitter en Facebook hopen we kennis over gezondheid te verspreiden die voor iedereen toegankelijk is!