Assertiviteit

Duur training: 1 uur video + werkboek
Prijs: 99,00 inclusief examen en certificaat.
Tijd om de cursus te kunnen inzien: 6 maanden
Alle trainingen zijn in het Nederlands
De trainingen komen met bonusmateriaal.

Promotievideo: https://youtu.be/OVG_GtCgC_g

Waarom?

• Leer hoe je assertiever kunt worden
  • Doe je examen? Goed voor op je CV
  • Cursus is in het Nederlands
  • Online cursus dus studietijd zelf in te delen
  • Duidelijke begeleiding
  • De docent (Stephan Rooijackers) is erkend door de overheid met een Centraal Register Kort Beroepsonderwijs inschrijving
  • Optioneel: examen en certificaat
  • Stichting Gezondheid is een non-profit organisatie die mensen helpt gezonder te leven

Introductie

Vind je het moeilijk voor jezelf op te komen? Is het lastig voor je om de confrontatie aan te gaan of uit de weg te gaan? Gaan anderen steeds over jouw grenzen heen of ga jij over anderen hun grenzen heen? Vind je het lastig je grenzen aan te geven? Waarschijnlijk heb je moeite om assertief te communiceren.

Assertiviteit

Er zijn verschillende manieren waarop mensen met elkaar communiceren, namelijk op een assertieve, agressief assertieve en subassertieve manier. In dit onderdeel leer je meer over deze verschillende manieren. Ook leer je wat manipulatie en sociale angst hiermee te maken hebben en betekenen.

Persoonlijkheid

In dit onderdeel brengen we je wat theoretische kennis bij over hoe een persoonlijkheid zich ontwikkelt. Een persoonlijkheid ontwikkelt gedurende de jaren en groeit eigenlijk je gehele leven. Een persoonlijkheid heeft invloed op de mate van assertiviteit en zelfvertrouwen die jij als persoon ervaart. Ze verschillen per persoon en ook per persoon verschillen ze in iedere levensfase.

Zelfkennis

Zelfkennis is het vermogen dat we hebben om over onszelf na te denken zoals een ander dat zou doen. Het bevat alle ideeën die je over jezelf hebt. We maken eigenlijk constant gebruik van deze zelfkennis. Wat zijn goede en slechte eigenschappen van jezelf en wat voor idealen heb je? Iedere keer dat je je mening uit, maak je gebruik van zelfkennis. In dit onderdeel leer je hier meer over.

Communicatie

In de omgang met elkaar communiceren we constant. Communicatie vindt niet alleen plaats wanneer je praat, maar ook op andere manieren zoals bijvoorbeeld lichaamstaal. Wil je weten op welke manier communicatie verloopt door subassertiviteit, assertiviteit en agressieve assertiviteit? In dit onderdeel leer je hier meer over.