Pasen en je lijn

Pasen en je lijn

Over een paar dagen is het Pasen. In de supermarkten liggen veel paastraktaties, zoals chocolade
eitjes, snoepgoed en koek en cake met prachtig geel glazuur.Als we de gratis supermarktgidsen zouden geloven dan is de paashaas bezig om van Pasen een
schransfeestje te maken dat niet onderdoet voor de kerstdagen.

Hoe ga je daar mee om als je op je gewicht wilt letten?

– Beweeg veel met de paasdagen. Ga lekker naar strand of bos om een heerlijk stuk te wandelen
of stap op de fiets.

– Drink water in plaats van zoete frisdrank en vruchtensappen.

– Beperk de hoeveelheid chocolade. Koop niet veel en geniet van de paar eitjes die je eet.

– Maak een heerlijk ontbijt of brunch met een gekookt eitje, volkoren broodjes en mager
beleg. Vers fruit erbij en smullen maar.

– Let bij het avondeten op met slagroom, chocolade, vette sauzen, kruidenboter en
alcoholische dranken. Laat groente het hoofdbestanddeel zijn van je maaltijd
dan zit je altijd goed.

– Ga niet direct na de paasdagen op de weegschaal, want je plaagt jezelf er alleen maar
mee.

– Geef de restjes energierijke snoeperijtjes mee met je visite, vries het in als het
mogelijk is of geef het aan de Voedselbank.

Ten slotte wens ik je hele fijne paasdagen. Het zijn er maar 2, dus je komt echt geen kilo’s aan!

Author: Stefan Rooyackers

Related Post

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, Algemeen, blog, Dieet, Recepten, Sport, Tipvandedag, Voeding nieuws met de tags , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *