Strakke huid na het afvallen

strakke huid na afvallen

Strakke huid na het afvallen

Afvallen is één ding, maar als dat uiteindelijk na veel moeite is gelukt, wil je wel een strak lijf en een strak vel. Dit moet je doen om dat voor elkaar te krijgen.

 

Geen extreme afvalmethoden

Wil je een strakke huid krijgen en houden, dan moet daar je al rekening mee houden voor je begint met afvallen. Als je te snel afvalt dan heb je grote kans dat je huid dat niet kan bijhouden en slap wordt. Het is dus heel belangrijk dat je met beleid afvalt en geen extreme crash diëten volgt. Val zeker niet meer dan een kilo in de week af.

 

Geen rare diëten

Kies geen rare diëten waarbij je geen koolhydraten mag of alleen maar eieren, sherry of iets anders. Dit hou je nooit lang vol en bovendien krijgt je lichaam tijdens zo’n dieet te weinig voedingsstoffen binnen wat ook nadelig is voor je huid. De enige manier om blijvend op gewicht en in vorm te blijven is door een levensstijl aan te leren met goede eetgewoonten en voldoende beweging.

 

Wees geen jojo

Als je vaak afvalt en weer aankomt dat kan je huid de elasticiteit verliezen en slap worden. Probeer dus een realistisch gewicht te krijgen en te houden.

Je leeftijd

Hoe ouder je bent, hoe minder elastisch je huid wordt. Een oudere huid wordt sowieso al slapper, dus de kans dat je huid uitgezakt blijft na het afvallen is aanzienlijk groter. Probeer dus zo jong mogelijk om op gewicht te komen en te blijven. Stel het niet onnodig uit.

 

Scrub je huid

Scrub die delen van je huid waarvan je vindt dat ze minder strak zijn één keer in de week. Vooral een scrub die zeezout bevat kan je huid veel goed doen. Scrubben bevordert de doorbloeding van de huid waardoor deze fris en strak wordt.

 

Masseer met berkenolie

Berkenolie, eventueel gemengd met amandelolie is één van de weinige middeltjes waarvan is aangetoond dat het helpt bij de huidstofwisseling en het de stevigheid van de huid bevordert.

Drink voldoende

Voor het soepel houden van je huid is voldoende vocht nodig. Zorg dat je lichaam constant voldoende vocht krijgt, bij voorkeur water, water met een scheutje citroensap, kruidenthee of groene thee.

Proteïnerijke voeding

Eet voeding die proteïnen bevat. Proteïnen helpen bij de opbouw van spieren en bevat de juiste voedingsstoffen om je huid soepel en elastisch te houden. Proteïnen vind je in (mager) vlees, vis, zuivel, eieren en noten.

Gewichtstraining

Een beetje gewichtstraining om je spieren te versterken en te trainen zal ook een goede uitwerking hebben op de stevigheid van je huid . Sterke spieren onder je huid laten je huid er ook beter en strakker uitzien.

Ga yoga doen

Yoga is een uitstekend hulpmiddel om je huid strak en stevig te houden. Het bouwt spieren op, helpt afvalstoffen af te voerenis goed voor je algehele conditie en houdt je soepel en lenig. Een andere vorm van fitness kan ook natuurlijk.

Ben een beetje geduldig

Je huid heeft tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe vorm. Afhankelijk van hoeveel je bent afgevallen kan het wel tot een half jaar duren tot je huid zich heeft hersteld.

Author: b.boogaart

Dit bericht is geplaatst in afslanken, afvallen, Afvaltips, Algemeen, blog, Fitness, Geen categorie, gezonder leven, Gezondheid, gratis, huid, Zelfverbetering, Zelfvertrouwen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *