Top10 dieet tips

Wij hebben een top 10 met dieet tips voor u samengesteld.
1. Wanneer u een schema bijhoudt voordat u gaat diëten en tijdens het diëten krijgt u meer inzicht in uw gewoontes. Door dit nieuwe inzicht kunt u oude gewoontes omzetten in gezonde gewoontes.

2. Wanneer u niet voor verrassingen wil komen te staan kunt u vooruit plannen. Zo weet u al wanneer u gaat eten en wat u precies gaat eten. Zo maakt u tijdens het koken of eten bereiden alleen klaar wat u nodig heeft en geen bijkomstige gerechtjes.

3. Als u serieus overgewicht heeft kunt u overwegen om eerst professioneel advies te vragen voordat u zelf begint met een dieet. Dit is vaak veel veiliger dan zelf maar wat aanrommelen en u krijgt ook nog eens professioneel advies.

4. Wanneer u uit huis gaat, neem dan een gezonde snack mee of iets anders gezonds. Water, fruit en noten zijn gezonde snacks bij uitstek. Door dit mee te brengen kunt u verleidingen weerstaan en u gemakkelijk aan uw schema houden (zie punt één).

5. De volgende tip is heel belangrijk: Drink veel water. Water reinigt niet alleen uw lichaam, maar het helpt ook om u aan uw schema te houden. Het stimuleert het metabolisme van uw lichaam, waardoor u sneller vet verbrand. Ook helpt water om snel afvalstoffen te vervoeren.

6. Verwar een hongerig gevoel niet met dorst. Het lichaam herkent honger als een zelfde gevoel als dorst. Daardoor is als tip hier belangrijk om, wanneer u honger denkt te hebben eerst wat te drinken. Heeft u daarna nog steeds een hongerig gevoel, ga dan wat eten.

7. Beperk het aantal suikers wat u per dag inneemt. Suiker zorgt namelijk voor vetopslag. Beperk zoete dranken en snoepgoed. De aanbevolen hoeveelheid suiker per dag is 4 tot 6 theelepels.

8. Wanneer u een maaltijd bereidt combineer dan altijd koolhydraten met eiwitten of vet. De opname van vet neemt hierdoor gek genoeg af en het bloedsuiker en insulineniveaus blijven op hetzelfde niveau.

9. Door meer meervoudige granen te eten dan enkelvoudige granen (deze zitten bijvoorbeeld in wit brood en witte rijst) kunt u uw insulineniveau op balans houden, bent u sneller verzadigd en krijgt u meer ijzer binnen. Kies dus voor bruine en volkoren producten!

10. Gezonde producten die uw calcium op peil kunnen houden zijn onder andere zuivelproducten. Eet en drink deze dus regelmatig. Calcium helpt namelijk met gewichtsverlies en, niet onbelangrijk, gewichtsbehoud.

Author: Stefan Rooyackers

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, Algemeen, blog. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *