Wat te doen na een eetbui? Zo lukt het je weer om af te vallen

Gezond Hart

Gebeurt het je wel eens dat je al een half pak koekjes op hebt voordat je je beseft dat je je dieet hebt geruïneerd? Het gebeurt ons allemaal wel eens. Het belangrijkste is echter niet het overeten zelf, maar wat je daarna doet. Want het zou zonde zijn als je na één keer ontsporen je hele gezonde eetpatroon opgeeft. Met deze voedingsmiddelen lukt het je weer om gezond te gaan eten:

Thee

Ook al voel je je na een eetbui vol, een glas thee kan er nog wel bij. Het vocht zorgt ervoor dat je stofwisseling op gang blijft. Kies je kamille- of pepermuntthee, dan profiteer je ook nog eens van de verzachtende werking op je maag.

Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is het eerste om te eten na een eetbui. De goede bacteriën in yoghurt helpen niet alleen ontstekingen door te veel suiker te voorkomen. Als eiwitrijk ontbijt geeft Griekse yoghurt je ’s ochtends een boost om eetbuien later op de dag tegen te gaan.

Bananen

Voel je je opgeblazen door al het zout na het eten van een hele zak chips? De kalium in bananen helpt om het effect van te veel zout tegen te gaan en ondersteunt daarnaast je stofwisseling.

Kefir

Kefir zit vol gezonde probiotica die je helpen afvallen. Bovendien geeft kefir je een verzadigd gevoel. Ideaal om mee te beginnen na een dag overeten.

Asperges

Deze groene lekkernijen bevatten veel vezels en juist weinig calorieën. Dé manier om je vol te voelen zonder schuldgevoel!

Kombucha

Deze gefermenteerde thee kan je helpen als je tijdens een avondje uit wat te veel hebt gedronken. Van kombucha wordt gezegd dat dit de levercellen beschermt tegen de schadelijke effecten van bepaalde gifstoffen. Een slimme keuze na een nacht vol drankjes die je dieet teniet hebben gedaan!

Ik hoop dat deze tips je helpen om je gezonde eetpatroon weer op te pakken na een eetbui of nachtje doorzakken. Heb je nog meer tips? Deel ze hieronder bij de reacties!

Author: Annemiek

Annemiek (1975) probeert aan een gezonde levensstijl te werken door onbewerkte, biologische voeding te eten, zoveel mogelijk de fiets te pakken en wekelijks yoga te doen en hard te lopen. Als blogger bij Nutribites.nl kan ze haar passie voor schrijven en gezondheid inzetten om mensen met overgewicht te informeren over afvallen door gezond te eten.

Over Annemiek

Annemiek (1975) probeert aan een gezonde levensstijl te werken door onbewerkte, biologische voeding te eten, zoveel mogelijk de fiets te pakken en wekelijks yoga te doen en hard te lopen. Als blogger bij Nutribites.nl kan ze haar passie voor schrijven en gezondheid inzetten om mensen met overgewicht te informeren over afvallen door gezond te eten.
Dit bericht is geplaatst in afslanken, afvallen, Afvaltips, Algemeen, blog. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *