10 tips van de diëtiste – editie 4

/, blog/10 tips van de diëtiste – editie 4

10 tips van de diëtiste – editie 4

Een terugkerende rubriek: één maal per week zullen er 10 tips worden gegeven door de gecertificeerde diëtiste; Margot Kruisjens.
Deze week editie 4!

Ben je op zoek naar producten welke je ondersteunen bij het afvallen? op http://www.winkel.slimafvallen.nl/ vindt je producten als;
* Maaltijden
* Soepen
* Tussendoortjes
* Dranken

De 10 tips van deze week:

1. Drink geen sportdrankjes na het sporten. Een bom van energie zit hierin.

2. Kauw goed op je eten, hierdoor eet je langzamer en proef je het eten beter. Zo leer je ook echt smaak van producten waarderen.

3. Als je eet, zorg dan dat je nergens anders mee bezig bent. Niet de tv, computer of rekening betalen maar focus je op het eten. Hierdoor eet je een stuk minder.

4. Wil je een keer uit eten met de familie kies dan voor gezonde restaurants en geen fastfood.

5. Zoek een maatje die beter is in sporten dan jij, hierdoor gaat je eigen inzet omhoog omdat je je maatje wil evenaren.

6. Net als bij afvallen kan je bij sporten ook de lat een stukje hoger leggen. Maak een doel dat je iedere keer net iets meer of sneller rent bijvoorbeeld.

7. Tekort slapen is niet goed voor je rust maar te lang maakt je lui. Slaap ongeveer acht uur per dag.

8. Afvallen en op gewicht blijven is nooit tijdelijk ben daarom altijd bedacht op wat je eet.

9. Heb je twee toiletten in huis, kies dan altijd voor degene die verder weg is. Zo beweeg je een aantal keren per dag al een stukje meer.

10. Om genoeg te bewegen zet op zijn minst 10,000 stappen per dag.

Related Post

2013-11-18T13:26:10+00:00

About the Author:

Geef een reactie