Afvallen voor de zomer

/, blog/Afvallen voor de zomer

Afvallen voor de zomer

Afvallen zonder dieet

De zomer komt er weer aan en dan is het weer tijd om in badpak, bikini of zwembroek rond te lopen. Misschien dat je denkt: “Dat wil ik wel, maar dan moeten er eerst nog wat pondjes af”.

Dit is de ideale periode om te beginnen met Afvallen zonder dieet en het ombuigen van je patronen die je belemmeren om op een gezond gewicht te komen en te blijven..

Om je erbij te helpen volgen hier een aantal afvaltips. Dit is maar een beperkte lijst. We willen jullie uitdagen om zelf met nog veel meer tips te komen, zodat andere lezers daar ook hun voordeel mee kunnen doen.

1. Vermijd suiker (dus koekjes, chips etc).
2. Beperk alcohol. Alcohol zet zich direct om in suiker en vet.
3. Neem een half uur voor elke maaltijd een glas water. Het verzadigingssignaal van de maag doet er 20 minuten over om de hersenen te bereiken. Door ook nog langzaam te eten, wordt het verzadigingspunt sneller bereikt waardoor je minder eet.
4. Zorg dat je meer beweegt. Neem bijv. wat vaker de trap. Nu het steeds vaker mooi weer is, kan de auto vaker blijven staan. Neem meer de fiets of ga lopen naar de winkels. Ook een heerlijke lange wandeling in de natuur is een uitstekende manier om meer te bewegen.
5. Met Pasen, Pinksteren in het verschiet is de verleiding groot om je te buiten te gaan aan diverse lekkernijen. Houd dit binnen de perken. Elke keer als je suiker tot je neemt, sta je weer drie dagen stil. Dat is op zich geen probleem, maar wel als je dit een aantal keren per week doet.
6. Blijf vooral genieten van het eten. Ook als je een keer “zondigt” is het van belang om daar geen schuldgevoel over te krijgen. Onze interne criticus is een meester in het bekritiseren van al onze handelingen en gedrag. Zorg dat je zelf aan het stuur blijft en laat je dus niet gijzelen door de interne criticus.

By | 2013-11-18T13:27:41+00:00 april 3rd, 2012|Algemeen, blog|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment