Bedrijfsarts

Bedrijfsarts – Zorg voor gezonde werknemers!

Het certificaat GezondheidsExpert van Stichting GezondheidStichting Gezondheid werkt graag samen met bedrijfsartsen om het ziekteverzuim te verlagen.

Kennis = macht.
Hoe voorkom je dat iemand ziek wordt? Stichting gezondheid maakt uitstekende en duidelijke trainingen hoe een werknemer gezonder kan leven.

Voorbeeld: iemand heeft lichte last van een burn-out. De cursus over Burn-out levert voldoende kennis en oefeningen om zelf weer iedere dag met plezier naar het werk te gaan.

De cursussen van Stichting Gezondheid zijn gebaseerd op praktijkervaring van coaches.

Wat kunt u als bedrijfsarts doen?

Stel alle cursussen beschikbaar aan alle werknemers. Laat iedereen zelf beslissen welke cursus hij/zij van toepassing vindt.

Alle cursussen zijn voor alle werknemers altijd beschikbaar. Het is ook mogelijk om ze per week te volgen.

Hier een voorbeeld van ons 5 weken plan.

Tijdens deze cursus van vijf weken leer je alles wat je nodig hebt om expert te worden in uiteenlopende gezondheidsonderwerpen. De cursus is in de eerste plaats bedoeld voor iedereen die gezonder wil leven en die graag voor zijn eigen gezondheid zorgt, of voor wie zijn naasten wil helpen met hun gezondheid.

De cursus biedt veel tips op het gebied van afvallen, voeding en psychische klachten.

Na het volgen van deze cursus kun je optioneel een examen aanvragen om te toetsen of je alle kennis goed opgenomen hebt. Slaag je voor dit examen, dan ontvang je van ons een erkend certificaat en mag je jezelf gezondheidsexpert noemen. Deze cursus en het certificaat kunnen je ondersteuning bieden wanneer je zoekt naar een baan in de gezondheidssector of als je aan de slag wilt als coach.

Deze cursus wordt aangeboden door 123 psychologie in samenwerking met Stichting Gezondheid. De cursus wordt gegeven door Stephan Rooijackers: erkend docent en ingeschreven bij het CRKBO (Centraal Register Kort Beroepsonderwijs).

Waarom deze cursus Gezondheid

• Prachtige en duidelijke video’s
  • U leeft gezonder!
  • Voorkom  psychische klachten
  • Leer gezonder te leven door goed te eten
  • Makkelijk vol te houden
  • Geen dure coaching kosten of minder kosten indien u een behandeling ondergaat
  • Voor werkgevers: haal meer rendement uit uw werknemers, verminder het ziekte verzuim
  • Gemaakt door ervaren coaches. Hun kennis zit in de video’s
  • Het is het de meest complete methode
  • Het is volledig onafhankelijk van enig productverkoop
  • Veel praktijktips
  • Het is uitgebracht door experts in de gezondheidsbranche
  • Eenvoudig online bestellen via de webshop
  • Prachtig werkboeken van meer dan 500 pagina’s
  • Veel extra video’s met tips en oefeningen die door ervaren coaches gebruikt worden en u normaal honderden euro’s voor betaald.
  • Therapie video’s als extra bonus
  • Veel extra Engelse ebooks als bonus
  • Velen gingen u voor, en met succes!
  • U steunt Stichting Gezondheid

Week 1 – Afvallen

Deze week staat geheel in het teken van datgene wat heel veel vrouwen willen: afvallen.

Je leert waarom afvallen zo moeilijk is en hoe je deze moeilijkheden kunt overwinnen. Ook leer je waarom je aankomt en wat er in onze voeding zit dat hieraan bijdraagt. Daarnaast ontvang je tips waarmee je je leefpatroon kunt aanpassen om het afvallen op een gezonde manier te bespoedigen.

Bonussen bij dit hoofdstuk:
Uitgebreid bonuspakket bestaande uit 70 yogavideo’s en veel e-books. stichtinggezondheid.nl/afvallen. Alleen het werkboek ‘Afvallen‘ hoort bij de examenstof.

Week 2 – Stoppen met roken

Deze week gaan we het hebben over hét doel dat voor zoveel mensen onhaalbaar lijkt te zijn: stoppen met roken.

Bijna iedereen is het er wel over eens dat roken slecht voor je is. Een groot aantal mensen zou ook heel graag willen dat ze ermee konden stoppen. Toch lukt dat nog steeds in veel gevallen niet. Met behulp van deze lesstof leer je waarom het nou zo moeilijk is om te stoppen en wat de valkuilen zijn waarmee stoppers te maken krijgen. Ook leer je wat je kunt veranderen in je denkwijze en levensstijl om écht succesvol te stoppen met roken en om terugval te voorkomen.

Bonussen bij dit hoofdstuk:
Uitgebreid bonuspakket bestaande uit e-books. stichtinggezondheid.nl/stoppen-met-roken. Alleen het werkboek ‘Stoppen met Roken‘ hoort bij de examenstof.

Week 3 – Voeding

In deze week staat voeding centraal; wat zijn de ‘geheime krachten’ van bepaalde voedingsmiddelen?

Voeding is veel bepalender voor ons dagelijks welzijn dan we vaak beseffen. Allerhande gezondheidsklachten zijn te herleiden naar ons voedingspatroon. Klachten zoals vermoeidheid, huidproblemen of hyperactiviteit, om maar een paar voorbeelden te noemen. Je kunt zelfs een voedselallergie hebben of vergiftigd zijn zonder dat je het in de gaten hebt. Aan de andere kant bieden bepaalde voedingsmiddelen een schatkist aan waardevolle eigenschappen om je bijvoorbeeld extra fit te voelen of om te ontgiften, maar dan moet je wel weten welke voedingsmiddelen dit zijn. Dit hoofdstuk leert je daar de details over.

Bonussen bij dit hoofdstuk:
Uitgebreid bonuspakket bestaande uit 101 video’s en e-books. stichtinggezondheid.nl/voeding. Alleen het werkboek ‘De Voedingsmatrix’ hoort bij de examenstof.

Week 4 – Burn-out

Tijdens deze week gaan we bekijken welke klachten gepaard gaan met langdurige spanningen die leiden tot uitputting, beter bekend als een burn-out.

Je leert wat de tekenen zijn die erop wijzen dat je een burn-out kunt hebben, wat het verloop is van de verschillende stadia van een burn-out, en wat je kunt ondernemen om het risico op een burn-out te verkleinen of om van een burn-out af te komen wanneer deze al aanwezig is.

Bonussen bij dit hoofdstuk:
Uitgebreid bonuspakket bestaande uit extra 50 extra video’s en e-books. stichtinggezondheid.nl/burnout. De 50 video’s met burn-outtips & oefeningen en het werkboek ‘Burn-out‘ horen bij de examenstof.

Week 5 – PMS

Rondom de menstruatie kunnen vrouwen te maken krijgen met allerlei gezondheidsklachten, ook wel samengevat onder de noemer PMS.

Deze symptomen van PMS hebben te maken met een verstoorde hormoonhuishouding. Ze zijn niet geheel te voorkomen, maar er zijn wel tips die je kunt toepassen om het omgaan met de klachten te vergemakkelijken, zodat je er zo weinig mogelijk last van hebt. Welke tips dat zijn, leer je in dit hoofdstuk.

Bonussen bij dit hoofdstuk:
Uitgebreid bonuspakket bestaande uit e-books en dvd’s. stichtinggezondheid.nl/pms.

>>> Kosten<<<

Stichting Gezondheid biedt de werknemers training aan voor slechts 75 cent per werknemer per jaar. Dit met een minimum van 100 euro en een maximum van 2500 euro.

Voorbeeld: Uw organisatie heeft 500 werknemers. U betaalt slechts 375 euro. Voor dit geld krijgen de werknemers een jaar lang toegang tot alle video’s. De huidige beschikbare, maar ook die gaan komen. De inkomsten worden gebruikt voor het maken van nieuwe dvd’s.

Interesse? Bel 040-8440000 of mail naar info@stichtinggezondheid.nl

Toekomstige dvd’s

Binnen 24 maanden worden 50-80 gezondheid trainingen verwacht. Kijk op https://stichtinggezondheid.nl/content-partners/ voor nieuwe titels.

Examen en certificaat

Optioneel kunnen werknemers een examen doen en een certificaat halen. Hiermee heeft u een beloningsinstrument in handen. Deze dienst wordt geleverd met een meerprijs.