Cursus Preventiemanager (preventiemedewerker)

/Cursus Preventiemanager (preventiemedewerker)
Cursus Preventiemanager (preventiemedewerker) 2018-10-05T14:12:14+00:00

Eerst volgende datum: 31 oktober 2018 (elke twee maanden een nieuwe datum)

Prijs: 399 euro excl. BTW

Duur: 1 dag

Locatie: Hoofdkantoor Stichting Gezondheid: De Waal 18 in Best (bij Eindhoven).

Bonus: Alle deelnemers krijgen een jaarabonnement op de 140 online gezondheidstrainingen van Stichting Gezondheid Nederland. Deze cursus zijn te vinden op https://www.stichtinggezondheid.nl/#trainingen

Programma Preventiemedewerker

Preventiemedewerker bestaat uit drie onderdelen:

• Risico-inventarisatie en evaluatie
  • Ondernemingsraden en personeelsvertegenwoordiging
  • Veilige werkvloer, veiligheid en fysieke belasting

De opleidingen Bedrijfshulpverlening bij Stichting Gezondheid voldoen aan alle wettelijke regelingen.

Preventiemedewerker
De preventiemedewerker is de rechterhand van de werkgever op gebied van een veilige en gezonde werkomgeving. De preventiemedewerker bestaat al sinds 2005 in de Arbowet maar is enorm verscherpt sinds de wetswijziging van Juli 2017. Iedere werkgever is nu verplicht een preventiemedewerker aan te stellen, en mag deze rol tot 25 medewerkers ook zelf vervullen.

De preventiemedewerker heeft kennis van de arbeidsrisico’s van de organisatie.

Als (aanstaande) preventiemedewerker is het daarom belangrijk dat u over de juiste kennis en vaardigheden beschikt. Dat u weet hoe u de RI&E (Risico Inventarisatie en Evaluatie) op een praktische manier kunt of laat uitvoeren. Maar ook dat u kennis krijgt van de juiste toepassing van de Arbo wet- en regelgeving

Meld je nu aan!