Een gezond gewicht behouden deel 1

Vele dieetgoeroe’s weten maar al te goed hoe je moet afvallen, maar

wat daarna? Als je je streefgewicht hebt behaalt?

Als je je doel hebt behaald is dat een enorme prestatie. Beloon jezelf met een weekendje weg, een saunabezoek of iets anders wat je altijd al hebt willen doen!. Besef dat je er ook wel wat voor moet doen om je behaalde resultaat te behouden. Als je aanleg hebt om aan te komen, zal je altijd moeten blijven opletten met wat je eet. Daarom heb ik wat handige tips voor je op een rijtje gezet om jou behaalde en gezonde gewicht te behouden!. Blijf gemotiveerd, dat is belangrijk!!

Bewegen

Zoek een manier om te blijven bewegen. Dit kan door lid te worden van een sportschool of sportvereniging. Een maatje waarmee je samen gaat sporten is gezellig maar ook erg belangrijk. Als je een maatje hebt kun je elkaar een beetje blijven motiveren om te blijven sporten, in je eentje is dat toch wat moeilijker!. Beweeg minimaal 30 minuten per dag in de vorm van fietsen, lopen of joggen en vul dit aan met een sport zoals zwemmen of fitness.

Drinken

Je moet veel blijven drinken, en ik bedoel dan geen alcohol;). Laat water drinken een belangrijk onderdeel worden van je dagelijkse inname. Drink minimaal 2 liter water per dag, met een maximum van 4 liter.

Creatief

Wees creatief en blijf variëren! Val niet terug in een eenzijdig eetpatroon. Verras jezelf met gezonde tussendoortjes en laat je inspireren door de seizoenen. misschien maak je van gezonde koken wel je hobby!.

Wegen

Weeg je 2x per maand om te checken of je nog op de goede weg bent. Schrik er niet van als je gewicht met 1 of 2 kio schommelt, want dat is heel normaal. Begin, wanneer je 3 kilo zwaarder bent dan je streefgewicht, weer met wat strengere weekmenu’s. Op deze manier hou je je lichaamsgewicht wat meer onder controle.

Author: Stefan Rooyackers

Dit bericht is geplaatst in Afvaltips, Algemeen, Alle merken, blog. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *