Dinsdag 5 Februari 2019 heb ik mijn concept ‘De Flexitaria’ gepresenteerd op de HAS Food Experience in Den Bosch. Een spannende dag vol nieuwe contacten en inspiratie.
De Flexitaria is de cafetaria van de toekomst. Het speelt in op de behoefte van de groeiende groep flexitariërs, die minder vlees willen consumeren. Er kunnen verschillende motivaties ten gronde liggen aan de wil om minder vlees te eten. Wat die reden ook is, bij Flexitaria is iedereen welkom voor een heerlijke snack. Het assortiment bestaat voor slechts 30% uit vlees en maar liefst 70% uit vegetarische snacks. Om de klant te motiveren en te betrekken bij zijn keuzes is het assortiment flexibel. Maandelijks wordt het percentage vegetarisch bestelde snacks bijgehouden en het assortiment wordt op ditzelfde percentage aangepast. Het doel is om een 90% vegetarisch aanbod te krijgen, waarbij dus de hulp van de klant nodig is.
De klant wordt in de Flexitaria gemotiveerd om eens een dagje geen vlees te eten, mocht dit niet lukken dan kan de klant ook vlees bestellen. Flexitaria wil mensen alleen maar motiveren om eens iets vegetarisch te proberen, maar ze zeker niet buitensluiten of verplichten.
Ik kijk er erg naar uit om als ondernemer verder te gaan met het opstarten van de Flexitaria. Om dit concept daadwerkelijk op de markt te brengen ben ik opzoek naar een financier en hulp bij het opzetten van een franchiseformule. Raadpleeg voor meer informatie: geenabasten@hotmail.com of Facebook: @Flexitaria
Geef een reactie