Gezonde Voeding

//Gezonde Voeding

Gezonde Voeding

stichting-gezondheid-gezonde-voeding-workshop
Laat uw personeel op (inter)actieve wijze kennis maken met een gezond voedingspatroon!

Deze interactieve workshop biedt waardevolle kennis en alle praktische handvatten om een gezond eetpatroon te ontwikkelen. De deelnemers staan stil bij hun eigen eetgedrag en worden gemotiveerd om bewust te kiezen voor ‘gezond’. Optioneel kunnen deelnemers naast de theoretische uitleg ook praktisch aan de slag gaan met het beoordelen van voedingsmiddelen die zij dagelijks gebruiken.

Na de workshop zijn de deelnemers in staat om gezonde producten te herkennen en gemotiveerd om vaker bewuste keuzes te maken.

Op een laagdrempelige en leuke manier behandelt de Stichting Gezondheid voedingsdeskundige met de deelnemers de volgende onderwerpen:

• De invloed van voeding op het lichaam en de dagelijkse prestatie. We gaan in op belangrijke voedingsstoffen, energiebalans, risico´s en voordelen voor je gezondheid.
  • Snelle energie” vs. “gezonde energie” – proeven en beleven. Een korte oefening met waarbij duidelijk wordt hoe suikers worden opgenomen in het lichaam.
  • De gevolgen van schommelingen in je bloedsuikerspiegel voor je alertheid en concentratievermogen, het belang van gezonde snacks.
  • Gezond eten volgens de ‘Eatwell Plate’. Een visueel hulpmiddel dat een duidelijke richtlijn geeft voor de samenstelling van een gezonde dagelijkse voeding.
  • Eén extra onderwerp naar keuze. Zier hiervoor de lijst die je vindt onder de tab: Opties.

Duur: Anderhalf tot twee uur.
Locatie: Op iedere locatie mogelijk.
Aantal deelnemers: Max 20 deelnemers per workshop.
Materiaal: Stichting Gezondheid stelt een digitaal werkmapje samen met relevante informatie en tips, inclusief recepten.
2018-10-17T16:32:25+00:00