Het Cambridge Dieet

Het Cambridge Dieet

De ontwikkeling van het Cambridge dieet gaat terug naar 1970 waar voedingswetenschappers van de universiteit van Cambridge het dieet hebben ontwikkeld.

Wanneer het Cambridge dieet gevolgd wordt, wordt het normale voedsel vervangen door verschillende shakes, soepen en repen. De maaltijden bevatten weinig vet, koolhydraten en calorieën. Ze zijn eiwit rijk en leveren ook de benodigde vitamines, mineralen en vezels.

In het begin van het Cambridge dieet eet u 3 maal per dag. Elke maaltijd bevat rond de 155 kcal. Per dag is uw calorieën inname dus ongeveer 500. Door deze zeer lage hoeveelheid kan men snel afslanken.

Om de afvalstoffen af te voeren wordt er aangeraden dagelijks 2,5 liter water te drinken. Na de afslankfase wordt het aantal Cambridge dieet maaltijden afgebouwd en wordt er weer overgeschakeld op normale maaltijden. Hierbij ligt de focus op het opbouwen van de koolhydraten hoeveelheid.

Om op gewicht te blijven biedt het Cambridge dieet een fase waarin wordt gekeken wat het ideale voedingspatroon is voor de deelnemer.

Voordelen Cambridge dieet

 

  • Calorieën tellen is niet nodig door afgepaste maaltijden
  • Afslanken kan in een korte periode
  • Gewichtsverlies wordt behouden voor beheersplan
  • Meerdere zorgverzekeraars vergoeden het Cambridge dieet
  • Geen Jojo-effect

Afslanken met het Cambridge dieet wordt altijd gedaan onder begeleiding van een consulent. De maaltijd vervangende producten zijn te koop bij deze consulent.

Author: Stefan Rooyackers

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, blog, Cambridge Dieet, Dieet, Sport, Tipvandedag, Voeding nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *