Voedingstips deel 2

Deel 2 van de voedingstips. Deze tips gaan over gezonder leven, lekker eten en uiteraard slim afvallen!

6.Pikant
Hete, pikante voeding met curry en pepers helpen om je endomorfine-niveau op te krikken. Dit is je gelukshormoon. Ze werken als morfine en helpen dus pijn te verlichten en je goed te voelen. De volgende keer dat je gedeprimeerd bent of een pijntje, probeer eens iets pittigs te eten.

7.Lekkere amandelen

Als je van noten houdt, heb je geluk. Amandelen zijn niet alleen lekker, maar zijn een goede snack. Medische studies hebben onderzocht dat ze net zoveel eiwitten bevatten als rood vlees en helpen hartaanvallen te voorkomen.

8.Lichaamsvet
Als je probeert af te vallen, is het vet in je lichaam belangrijker dan je totale gewicht. Dit vet wordt gemeten met je Body Mass Index, of BMI. Voor vrouwen, als je fit bent, is het percentage vet van je lichaam ongeveer 21 tot 30%. Als je heel erg fit bent, dan kan dat slechts 10% zijn. Voor fitte mannen is dit percentage ongeveer 14 tot 25% en als je erg fit bent kan dat tot slechts 2% dalen.

9.Supplementen en Vitaminen
Hoewel sommige supplementen en vitaminen het geld niet waard zijn en anderen (via internet) soms ronduit gevaarlijk, zijn andere bronnen wel gezond. Het is belangrijk dat je weet wat je neemt en je de bijsluiter strikt opvolgt, net zoals je medicijngebruik serieus neemt.
Als je niet zeker bent, dan vraag het je arts, (kwaliteits)drogist of diëtist. Veel supplementen zijn goed voor je algehele gezondheid zoals druivenpittenextract, Glucosamine, Aloe Vera en Selenium. Vitaminen die je zou kunnen nemen zijn bijvoorbeeld Vitamine B12, C en E, ijzer, magnesium en calcium.

10.Bessen, Bessen, Bessen
Heerlijk, de zoete smaak van verse bessen!
Bessen zijn eigenlijk goed voor u en bevatten heel veel anti-oxidanten. Sommigen bevatten ook resveratrol, dit helpt vechten bij
hart-en vaatziekten en kanker. De volgende keer dat je iets zoet, sappig bessen of druiven aan het snoepen bent, hoef je je dus niet schuldig te voelen!

Author: Stefan Rooyackers

Dit bericht is geplaatst in Algemeen, blog. Bookmark de permalink.

0 Reacties op Voedingstips deel 2

  1. Mason Drekanpus schreef:

    meer sporten, bewuster en gezonder eten, maar vooral ook genieten van het leven en tijdig rust nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *