Waarom is wandelen goed voor het afvallen?

/, afvallen, Algemeen, blog/Waarom is wandelen goed voor het afvallen?

Waarom is wandelen goed voor het afvallen?

Wandelen is een leuke, gezonde en ontspannende manier van bewegen. Je kunt dit lang volhouden en je verbrandt er energie mee wat belangrijk is bij het afvallen. Volgens wetenschappers is het zelfs de beste manier van beweging. Wist u dat als je nu 10 kilometer gaat hardlopen of 10 kilometer gaat wandelen er geen verschil zit in de energie verbruik. Je verbrandt met beide vormen van bewegen evenveel energie. Alleen met 10 kilometer hardlopen ben je sneller mee klaar als met 10 kilometer wandelen. Dus als je wilt afvallen is wandelen een perfecte manier.
runners-635906__180Tijdens het wandelen kun je van de natuur en cultuur in de omgeving genieten of een goed gesprek houden. Wandelen kun je bijna over al doen bijvoorbeeld in de bergen, in het bos, op en door de wadden, op het strand, op het platteland noem maar op. Tijdens het wandelen zul je veel dingen waarnemen die je anders niet zou waarnemen. Kortom wandelen is een leuke ontspannende manier van afvallen.

Als je wilt gaan wandelen zijn goede schoenen erg belangrijk. Het voorkomt, blaren en blessures aan de gewrichten. Je merkt echt het verschil tussen gewone schoenen en goede wandelschoenen. Een leuk en sportief alternatief voor wandelen is nordic-walking. Nordicwalking is ontstaan in Scandinavië in wordt veel gedaan in de bergen, maar ook de op lagere gelegen vlaktes en landen is de ze sportieve manier van wandelen in op komst. Het is wandelen met wandel stokken.

Er ontstaan steeds meer nordic walking verenigingen in Nederland en het is een heuse rage geworden. Het verschil van nordic walking in vergelijking met gewoon wandelen is dat je de armen actiever gebruikt. Deze manier van wandelen kost meer energie waardoor de verbranding hoger ligt dan bij gewoon wandelen en een hogere verbranding is ideaal als je wilt afvallen.

Related Post

2015-04-20T14:46:02+00:00

About the Author:

Eén reactie

  1. Gert Vermeulen 23 september, 2012 om 17:28 - Antwoorden

    Bij Nordic Walking gebruik je niet alleen je armspieren, maar ook je buik-, borst- en rugspieren, mits je de NW techniek goed uitvoert. Je gebruikt dan 90 % van je 680 spieren. Daardoor stijgt het energieverbruik van 240 kcal per uur naar 400 kcal!!

Geef een reactie